Цьогорічний ярмарок офісних меблів Orgatec у Кельні представив багато концепцій, але й залишив безліч питань про майбутнє офісної роботи без відповіді. Ми зібрали профільні враження та фото, а також доповнили своїми особистими думками про виставку та продукти виробників, які склалися в нас після поїздки в Німеччину.

ORGATEC 2024 В ЦИФРАХ

Загалом 729 компаній-експонентів із 40 країн взяли участь у ORGATEC 2024, яка розгорнулася на виставковій площі 140 000 квадратних метрів. Іноземні експоненти становили 76 відсотків від загальної кількості. Згідно з оцінками, які враховують останній день виставки, ORGATEC 2024 відвідало близько 50 000 відвідувачів-спеціалістів із 126 країн, причому приблизно 56 відсотків аудиторії становили не німецькі виробники офісних меблів та продуктів.

Наступний  ORGATEC відбудеться з 27 по 30 жовтня 2026 року.

Багаття для офісу: виробник освітлювальних приладів Grau представляє «Campfire» на Orgatec 2024/

ВРАЖЕННЯ ДИЗАЙНЕРІВ ТА ЖУРНАЛІСТІВ 

  • Марк Елтрінгем для workplaceinsight (тут і далі в блоці вражень, цитуємо).

Звичайно, було багато якісних меблів, але чи було щось справді нове? Кілька панельних дискусій, які я відвідав, закріпили думку про те, що ми живемо в епоху вдосконалення, а не нових напрямків. Про це говорить те, що ми святкуємо ювілеї двох революційних продуктів, які дебютували в Європі ще в минулому столітті – Aeron (30 років) і крісло Humanscale Freedom (25). Крім того, ми бачимо тенденцію використання дизайнерами в деяких частинах офісу класичні предмети середини 20-го століття та їх похідні.

  • Жасмін Юхар для ndion.de

Питання, яке нависло над цьогорічним Orgatec було: навіщо заповнювати зали новими офісними меблями, коли так багато столів порожні? Домашній офіс неповний робочий день тепер є реальністю в галузях, що базуються на знаннях, і навіть найагресивніші ініціативи з роботи в офісі мали обмежений успіх. Ринок комерційної нерухомості в Німеччині скорочується через скорочення компаній. Крім того, криза в будівельному секторі, високі процентні ставки та повільне економічне зростання погіршують настрої. Лише високоякісні будівлі в центральних районах залишаються затребуваними, оскільки роботодавці повинні пропонувати привабливі переваги, щоб залучити свої команди в офіс, наприклад хороше сполучення громадським транспортом і привабливе середовище. Після періоду стагнації криза охопила німецьких виробників офісних меблів, які нещодавно повідомили про падіння продажів приблизно на 3% за перше півріччя цього року.

Офісні ергономічні меблі німецького виробника Wilkhahn - цьогоріч ми стали його офіційним імпортером та привезли перші крісла в шоурум.

Невдовзі після шокового скасування меблевого ярмарку Imm Cologne, запланованого на січень наступного року, почалися невимушені розмови про те, чи є у Кельна майбутнє як місця проведення виставок і які формати заходів можуть замінити традиційну, ресурсомістку модель виставок. Не дивно, що остаточних відповідей не було; було багато спекуляцій, з чутками про злиття або нові ярмарки в інших містах. Однак у Кельн-Дойці бізнес продовжувався відносно спокійно. У залах, де були представлені такі великі виробники, як Haworth, Interstuhl, König + Neurath, Sedus і Wilkhahn , просторі стенди, як завжди, були заповнені відвідувачами, які розглядали офісні крісла, конференц-столи та стелажні системи. Здавалося, усе як завжди. Інші зали, де демонструвалися предмети інтер’єру, зовнішнє освітлення та меблі, були менш завантажені. Межі між цими секторами вже деякий час стираються. Виробники, які традиційно зосереджувалися на меблях для дому чи вулиці, тепер випробовують удачу в корпоративному та комерційному секторі, який включає офіси, урядові будівлі, готелі, круїзні судна, ресторани та інші громадські місця. Робочі місця вдома теж мають бути комфортними. Ярмарок відреагував на цю тенденцію з поєднанням брендів і виробників, таких як COR, E15, de Sede, Walter Knoll, Muuto, Freifrau і Grau . Але концепція не спрацювала; Цього року до Кельна не приїхало достатньо релевантних експонентів, а також не було достатньо відвідувачів для цього сегменту.

Тому Orgatec ще належить довести, що він може служити альтернативою Imm.

Нова простота: перехід між роботою та домом був предметом багатьох інновацій

Наприклад, німецька компанія з оббивки COR адаптувала свою зручну серію диванів «Jalis» для контрактного використання, додавши високі спинки, меншу глибину сидіння та більш жорстку оббивку. Де Седе представив диван Flow, який розкладається як звивисте крісло. E15 продемонстрував непомітне, високоякісне кабельне рішення від австралійської компанії Zetr; тонкі розетки, встановлені врівень, добре поєднуються з класичними столами з масиву дуба E15. Примітно, що кілька виробників представили простий дизайн.

Як розвивається екологічність офісних меблів

Wilkhahn показав прототип обертового крісла з формованою дерев’яною оболонкою та підвіскою, що нагадує крісло для майстерні. Одним із нових продуктів Thonet є чотириноге трубчасте сталеве крісло S 243, також із формованим дерев’яним сидінням. Такі деталі використовують порівняно мало матеріалу та уникають великих пластикових компонентів. Натомість вони випромінюють певну спартанську, ретро-привабливість, що відображається на їхній ціні. На щастя, часи, коли незліченна кількість виробників з гордістю проголошували, що їхні нові випуски були особливо екологічними, оскільки вони використовували матеріали, виготовлені з перероблених ПЕТ-пляшок, минули. Більше не поверхнева маркетингова вправа, стійкість тепер стала серйозним пріоритетом у відділах розвитку принаймні деяких компаній. Існуючі продукти переробляються, а не просто випускаються нові.

  • KVADRAT (оббивка якого зустрічається на безлічі топових крісел Okamura, Flokk та ін), наприклад, зараз виготовляє свою бестселерну тканину для штор Time 300 із переробленого поліестеру.
  • Тепер Création Baumann використовує звукопоглинальні панелі, виготовлені з текстильних відходів, у деяких своїх акустичних панелях.
  • Object Carpet поступово оновлює своє портфоліо килимовою підкладкою, що переробляється.
  • Компанія Walter Knoll змінила дизайн оббивки та чохлів своїх офісних і конференц-стільців, запропонувавши перші моделі з легкознімними чохлами та оббивкою без піни.
  • Іспанський виробник Bõln також робить хвилі меблями, виготовленими з поліуретанової піни рослинного походження, матеріалу, на розробку якого компанія витратила роки.

Дизайн поєднується з екологічністю: і стілець Hemp, і каркас столу Flax на 100% виготовлені з рослин, піддаються біологічному розкладанню та переробці | Фото: Vepa

На стенді Vepa відвідувачі могли не лише випробувати меблі, виготовлені з перероблених або біоматеріалів, а й побачити зусилля Vepa щодо оновлення та повторного використання існуючих меблів. Компанія не обмежується лише власною продукцією, а займається ремонтом меблів інших виробників. За словами Vepa, відремонтовані предмети дешевші за нові, що дозволяє процвітати циркулярній економіці як життєздатній бізнес-моделі. 

Назад в офіс? Жваві дискусії на стенді vepa у залі 7 | Фото: Orgatec

Якби цей підхід був розширений у всій індустрії, таке шоу, як Orgatec, виглядало б радикально інакше через кілька років. Буде набагато менше випусків продуктів і більше послуг і рішень для наявних меблів.

  • Анна Молденгауер для stylepark 

Потрібне єдине правильне рішення для всіх вимог, тому що зараз все залежить від великої картини. Прогрес вимагає цілісної ергономіки, в якій світло й акустика, простір і меблі утворюють єдине ціле.

В Pedrali (імпортрером італійського виробника ми стали в 2024 році), наприклад, Робін Ріцціні поєднав легкі конструкції з високою стабільністю в «Робочій станції Rizz». Стіл можна оснастити мостовою конструкцією, яка включає освітлення, сховище та кашпо, систему кабельної розводки та звукопоглинальні поверхні.

Фото: PEDRALI, офісні крісла та меблі 

Що ще обговорювали на виставці меблів

Під девізом «Все пов’язано», Kinnarps підкреслив, що ергономіка в офісі характеризується всім фізичним і соціальним середовищем, а не визначається лише окремими предметами меблів. Ми повинні відчувати себе комфортно в цьому новому світі роботи, тому що люди знаходяться в його центрі. І крім ізоляції за робочим столом вдома, людям потрібно спілкуватися як частина команди. Програма Фестивалю культури «Wherever When – Work Culture» та сусіднього Design Post запропонували численні майданчики для обговорення статус-кво та підходу до трансформації. Крім виставок, Мідгард Ліхт організував у MAKK відкриту бесіду під назвою «Проектування майбутнього: криза чи можливість для змін?», під час якої журналістка Жасмін Джоухар поспілкувалася з дизайнерами Стефаном Дізом і Себастьяном Геркнером , архітекторами Анабель фон Рейтерн і Крісом Міддлтоном. та науковий футуролог Доріс Сібум.

Фокус-напрям #CircularBiomaterials, зал 4.2 Фото: Hanne Engwald, Koelnmesse GmbH

Людям набридли однакові модні форми. Компанії, які наважилися виглянути нестандартно, виділялися ще більшеЗавдяки креативному майстру на всі руки Пітеру Вагнеру, Wagner Living завжди знає, як здивувати навіть у складні часи, від розширеного каравану Airstream перед Design Post до розумних подальших розробок, таких як модульна система « D2 » від Gonzalez Haase AAS & Diez Office. Параметрична кімнатна система, виготовлена ​​з комерційно доступних алюмінієвих або картонних легких панелей, дозволяє створювати міцні конструкції без шурупів чи клею. Виробництво та збірка меблів на замовлення здійснюється місцевими майстрами. Обертове крісло « D1 Office Pro » від Stefan Diez із сидінням Dondola® 4D, яке активно підтримує поставу та запобігає напрузі, також особливо підходить для тривалого сидіння. А настільні лампи Heavn, які імітують природний хід сонця, забезпечують правильне освітлення на робочому місці.

Фокус-зона #OfficeXperience, зала 8 (Interstuhl)

Це все ще незавершений процес, широко обговорювана зміна у світі праці, яка знаходиться десь між нав’язаними робочими днями та свободою домашнього офісу. Зміни нависають над нашим сьогоденням і як загроза, і як обіцянка, і це також відображається в асортименті продукції, що пропонується на виставці офісного та контрактного обладнання та меблів. Хоча уяву тут і там підтримували VR-окуляри, як у Interstuhl (крісла цього німецького виробника також можна тестувати в нашому шоурумі), не було великої реклами штучного інтелекту.

Натомість у центрі уваги була майстерність, для якої відвідувачі мали змогу дослідити власні навички у майстернях. Koelnmesse відповів на заклик до циркулярності та дбайливого використання ресурсів за допомогою мережевої платформи «Circular House» і концепції «Blind Date»: 20 європейських дизайнерських брендів було запрошено надати анонімні брифінги на тему «зменшення». Кожне з цих завдань було призначено шляхом жеребкування дизайнерам, чия особа також залишалася прихованою до початку виставки.

Про реагування на кризу, що нависла ще з часів пандемії

Атмосфера в Orgatec стала більш неформальною: завдяки напівпорожнім виставковим залам можна було навіть облаштувати корт для паддл-тенісу. У той час як гості в фокус-зонах іноді губилися в широких проходах, дуже затребувані пропозиції подій з кейтерингом, бесідами та живою музикою часто розташовувалися дуже близько до виставок. Коли вони намагалися поговорити там, потужні удари з іншого боку спонукали гостей похитувати стегнами. Зараз можна подумати, що підхід реагування на кризу якомога більшою та яскравою пропозицією є неправильним, якщо він суперечить початковій меті торгового ярмарку. Але, можливо, в цій зміні курсу також є можливість. Трансформація вимагає експериментів, і цьогорічний Orgatec можна вважати таким. Як уже співав Герберт Ґренемаєр у 1998 році: «Застій – це смерть, вперед, усе залишається іншим».

ЩО ЩЕ ПРЕЗЕНТУВАЛИ ВИРОБНИКИ НАЙКРАЩИХ ЕРГОНОМІЧНИХ ОФІСНИХ КРІСЕЛ СВІТУ

 

В Humanscale основна увага приділялася поєднанню екологічних рішень із добробутом людей. Виставка підкреслила це за допомогою двох ключових концепцій – «Ергономіка скрізь» і «Планета Позитив» – досліджених у різних зонах і в різноманітних нових продуктах. Основні моменти включали крісло для відпочинку Diffrient від Niels Diffrient, ергономічний барний стілець Sedeo від Дона Чедвіка та колекцію столів Float з регульованою висотою.

На виставковому стенді Dauphin були представлені грайливі декорації, об’єднані темою «Dauphin Workheart – Wonderworld». Простір було поділено на три окремі зони — «Я», «Команда» та «Сім’я», що відображає різні види соціальної взаємодії на робочому місці, від «суперприватної до суперсоціальної». Кожна обстановка була укомплектована різними версіями крісла бренду Indeed, демонструючи універсальність колекції.

  • Олівер Фрезе, операційний директор Koelnmesse

Цьогорічна виставка ORGATEC була найкращою за всю історію», — каже Олівер Фрезе, операційний директор Koelnmesse. «Разом з IBA ми перетворили подію на динамічний тематичний центр, який одночасно інформує та надихає. ORGATEC одночасно виступає як бізнес-фестиваль майбутньої роботи та показує, якими можуть бути ярмарки майбутнього: визначальними, зосередженими на досвіді та високоефективними».

Фото: Оргатек.

ДЕ КУПИТИ НАЙКРАЩІ КОМП'ЮТЕРНІ ТА ОФІСНІ КРІСЛА І МЕБЛІ, ЩО ВИСТАВЛЯЮТЬСЯ НА НАЙБІЛЬШИХ ВИСТАВКАХ СВІТУ

Попри все, ми щиро раді і вдячні можливості побачити цю виставку. Зрештою, багато продуктів в Україні ще не представлено і для того, щоб вирішити, потрібні нові конфепції оофісів та підходи до виробництва крісел чи ні, їх принаймні варто хоча б побачити і зрозуміти. Для цього ми і працюємо - щоб збільшити вибір найкращого в Україні. Щоб і наші виробники керувалися заданими в світі суворими стандартами якості, зоокрема, в питанні стійкості та екологічності меблів.

Ми запрошуємо всіх дизайнерів, архітекторів, дилерів та покупців крісел до наших виставкових залів - тут з радістю обговоримо з вами нові тенденції та познайомимо з кріслами таких виробників як Humanscale, Okamura, Comfort, Sedus, Rovo, Dauphin, Pedrali, Interstuhl, Eurosit, Wilhahn, LD Seating, Flokk, Klober, Profim, Hookay, Sokoa - та низку інших.

Зберігайте наш блог в закладки, бережіть себе та залишайтеся на зв'язку!