




ПН-ПТ: 10:00-19:00, СБ, НД: 10:00-17:00
по Києву - безкоштовно!
салон: вул. Гната Юри 7, 2 пов.
(044) 228-81-08 (097) 494-62-72 (050) 973-63-57
Раніше, ми вже писали про те, які 11 проблем ви купуєте разом з дешевим геймерським кріслом замість ергономічного. Проте актуальність тема лише набуває. Останнім часом навіть підліткам для уроків купують так звані крісла для гри, замість ергономічного, які коштують в 5 разів дешевше, аніж смартфон. Замість того, щоб один раз 5-10 років інвестувати хоча б 500$ в нормальнну підтримку попереку, контроль постави та можливості розправити плечі і комфортно змінювати положення.
В дорослих ситуація ще гірше - адже часу і умов, щоб виправляти наслідки невдалого сидіння вони мають менше. Тим більше, нас хвилює ця тема, якщо мова йде про тих, хто дуже довго працює чи грає сидячи.
Тому спобуємо крізь історію геймерського крісла зрозуміти, як цей сегмент став таким популярним. І чи є в ньому справді якісні крісла.
В статті ми розгянемо:
На фото: приклад компромісу - ергономічних офісних крісел в ігровому дизайні з геймерськими підлокітниками.
Mirus IOO Ultra Gaming вище.
RH Mereo (Flokk).
З середини нульових ігрові крісла стали популярним вибором для завзятих користувачів комп’ютерів, незалежно від того, чи ви геймер, чи той, хто проводить довгі години, працюючи за своїм столом. Гіперстилізовані, вони дають змогу відчути себе частиною всесвіту, куди вас переносять ігри, але надто часто вони обмежені, коли йдеться про комфорт та здоров’я. Старший фахівець з ергономіки Flokk Сухі Ассі (Senior Ergonomist Sukhi Assee) провела низку ергономічних оцінок у домашніх і офісних приміщеннях користувачів у секторі ігор. Зі свого досвіду вона ділиться деталями факторів, які виділяються під час оцінки ігрових стільців.
І ми ще повернемося до цього дослідження в кінці.
Джерело: матеріали скандинавського холдингу виробників Flokk.
Сукі: «Коли розглядати деталі дизайну та класифікації, які відрізняють ігрове крісло, виявляється кілька основних факторів. Існують обмеження щодо таких функцій, як відсутність повного регулювання. Беручи до уваги час, який геймери, як професіонали, так і звичайні, витрачають на ці типи крісел, важливо, щоб вони були поінформовані про те, що робить якісне та ергономічне крісло. Досі багато кристувачів керуються тільки своїми очікуваннями від вигляду». Тож перед тим, як купити ігрове крісло, перегляньте порівняння функцій ігрових крісел із традиційними варіантами офісних сидінь, а також те, як ці конкретні атрибути впливають на ваше здоров’я та комфорт.
Або ж приїжджайте в виставковий зал, зекономте час і порівняйте наживо свій досвід сидіння.
Геймерське або ігрове крісло - це крісло з ковшоподібним сидінням в спортивному стилі, що фіксує тіло в статиці за допомогою подушкоподібних валиків в дизайні. Принаймні таким вважається його типовий зразок. Вони призначені для тривалих ігрових сесій та кіберспорту.
Два ключові моменти змінили світ:
Несподіваний побічний ефект - різке зростання "сидячого способу життя". Геймери та офісні працівники проводили годинами за комп'ютерами, рівень активності знизився. У 1997 році Південна Корея пережила економічний колапс, і безробітна молодь почала збиратися в інтернет-кафе, щоб грати в Starcraft. Це також стало поштовхом для розвитку геймерської культури.
1994: Народження ергономічної революції
В 1973 NASA вивчала положення астронавтів на космічній станції Skylab, вчені зробили епохальне відкриття: нейтральні пози тіла мінімізують навантаження на хребет. Це було одним з перших наукових обґрунтувань правильного сидіння. Динамічні нейтральні пози є ергономічним стандартом здорової роботи за комп’ютером протягом тривалого часу.
Програма Skylab досліджувала вплив мікрогравітації на організм. Астронавти використовували обертове крісло для перевірки балансу, координації та стійкості до заколисування. Зібрано дані про зміни в рецепторах гравітації та чутливість внутрішнього вуха. У 1973-1974 роках випробування проводилися під час польотів тривалістю 28, 59 і 84 дні.
У 1994 році компанія Herman Miller представила крісло Aeron - перше саме масове ергономічне офісне крісло, що створене на основі цих досліджень. І вклала шалені кошти в його продакт-плейсмент, крісло можна зустріти практично в кожному серіалі тих часів.
Інші ж виробники з Європи (Клобер), Японії (Окамура), Скандинавських країн (HAG) - стали глобально популярними трішки пізніше. Три фундаментальні ергономічні принципи визначали крісло HM: нахил з підтримкою попереку (90-130°), регульована опора для рук, можливість гойдання під час сидіння. Ця формула виявилася хітом.
2001: На ринок США виходить DXRacer
У 2001 році компанія DXRacer прибула до США, маючи амбітний план продавати екзотичні автокрісла мільйонерам епохи dotcom. Lexus IS200 коштував 53 900 доларів, і здавалося, що ринок готовий до розкоші. Але вже у 2002 році бульбашка dotcom лопнула. Попит на екзотичні автокрісла миттєво зник. DXRacer опинилася на межі краху, маючи склади незатребуваної продукції. У 2005 році прийшла автомобільна криза. Війна в Іраці та зростання цін на паливо завдали нищівного удару по автомобільній промисловості США. DXRacer потребувала термінового рішення для виживання. У 2006 році натхненний технологією нейтральної пози NASA і продажами Герман Міллера, DXRacer додав колеса і хрестовину до автомобільних сидінь.
Компанія здійснила стрибок - перетворила автомобільні сидіння на ігрові крісла.
Так вони створили Formula Series. Натхнення та цікавість Тіма Ву, генерального директора DXRacer, зробили нову ідею реальністю. Характеристики першого крісла: висока спинка з підтримкою, знімні подушки, регульована висота, мобільність на колесах.
Зі своїх заводів у Китаї DXRacer відправив стільці серії Formula в місцеві інтернет-кафе. Тоді почали поширюватись чутки про новий тип доступних сидінь, які дозволяють гравцям комфортніше сидіти протягом тривалого часу.
Вміло передбачаючи та розуміючи європейський ринок, в 2011 році DXRACER забезпечив кожного елітного кіберспортсмена на Intel Extreme Masters (IEM) індивідуальним професійним ігровим кріслом. Ігрові крісла відразу ж привернули увагу значної кількості гравців та ентузіастів.
Кіберспортивна експансія - 2014 рік став переломним
DXRacer став офіційним спонсором Twitchcon. Топові стримери Ninja, Tfue та Pokimane почали використовувати ці крісла, що миттєво зробило їх трендом.
З часом ігрові крісла перетворилися на щось більше, ніж просто сидіння. Вони почали додавати спеціальні функції, щоб зробити ігри ще крутішими. Такі компанії, як Secretlab і AKRacing, приєдналися до гонки, представивши щось подібне на ергономічний дизайн, який підтримує природну форму тіла. Ці крісла також почали включати додаткові функції, такі як:
Таким чином, ігрові крісла стали схожі на високотехнологічний командний центр для геймерів, що робить ігровий час захоплюючим.
Secretlab відомий своїми кріслами, які облаштовані такими спеціальними функціями, як регульовані підлокітники та подушки з піни з пам’яттю. DXRacer, з іншого боку, схожий на ветерана світу ігрових крісел. Вони існують уже деякий час і відомі своїм дизайном у гоночному стилі, завдяки якому ви відчуваєте себе професійним водієм під час гри. Іншим гравцем, є RESPAWN, який зосереджується на створенні дешевих ігрових стільців. Їхні стільці часто мають теми з популярних ігор, як-от Fortnite і Overwatch. Ці компанії завжди намагаються перевершити одна одну дизайнами.
- Ергономічних досліджень.
Паралельно з ними в світі ще цікавіше розвивалися і ергономічні крісла. Особливо, механізми виробників, а також матеріали оббивки. І саме в цій сфері кожен прфесійний виробник роками досліджував питання правильного розподілу ваги, синхронного руху, ергономічного балансу, зняття напруги з попереку тощо. Останнім часом ергономічні крісла розвивають в бік активного сидіння (active sitting).
Приклад дослідження Окамура та Рово:
Лише методом тестування тапорівнювання крісел в реальному житті - для чого ми і запрошуємо вас в шоуруми ергономічних крісел. А визначившись з пріорітетним кріслом на виставці - його бажано ще й забрати на тест-драйв на декілька днів - переконатися чи дійсно вашому стилю робооти та гри, вашій спині - воно стане ідеальним варіантом.
Кольорова лихоманка і RGB-підсвітка відволікає користувачів від проблем конструкції та доцільності.
Багато людей вважають, що геймерські крісла забезпечують вищий рівень комфорту, ніж традиційні офісні. Яскравий дизайн, яскраві кольори та стильний вигляд приваблюють увагу. Однак, насправді, комфорт геймерського крісла може бути оманливим. Вони обмежують рухливість і дають неправильне навантаження на хребет. Колись ці крісла робили для симуляторів. Уявіть водія боліда - йому бокові валики потрібні, щоб не вилетіти на повороті. А вам при роботі вони зовсім не потрібні!
Комфортно може бути і на дивані. Ергономіка ж потрібна, щоб врахувати рух під час роботи - тим самим забезпечуючи кращу циркуляцію крові та ясніше і креативнніше мислення і, звичайно, контролювати поставу.
Зростання популярності геймерських крісел серед молоді та культури геймерів також впливає на вибір. Багато людей хочуть відчути себе яскравою частиною цієї культури, тому обирають геймерські крісла, навіть якщо їхня основна діяльність — це офісна робота. Зауважимо, що такі крісла підходять: геймерам, стримерам, молодим користувачам для короткочасного користування. 80% геймерських крісел - створені взагалі для підлітків до 70 кг. Якщо ви трохи більші - готуйтеся до дискомфорту.
КОМПРОМІС
Якщо вам потрібно круто позувати на стримі і паралельно з тим вам потрібне крісло для робочих завдань - купуйте ергономічне крісло в геймерському стилі.
Геймерські крісла часто мають ціновий діапазон, який може бути привабливим для тих, хто шукає альтернативу дорогим відомим моделям. Це може спонукати людей купувати геймерські крісла, сподіваючись на їхню доступність та стиль. Проте 150 доларів - це не гарантія хорошого крісла. Це приблизно як замовити автомобіль за 2000 доларів. Скільки мороки ви отримаєте з трісканням оббивки, зламаними важелями, неможливістю нормально налаштувати пружину спротиву для нахилів (це коли при нахилі спинки, спротив такий слабкий, що ви наче б то падаєте) - нікому не відомо зарання.
Тоді як ціноутворення ергономічного крісла від професійного виробника зрозуміле і такі крісла тестують на кожну вагу та цикли життя:
На прикладі ми бачимо одну і ту ж модель ергономічного крісла в різних комплектаціях: Enjoy Basic 2 Enoy Elite 2. Зі спільного в них - сітка та регульована за висотою спинка та підголівнник. Але в простішій версії немає алюмінію, немає модних патентованих важелів управління, прості регульовані за висотою лікті.
Але навіть за нижчу вартість, ви отримуєте правильну посадку з підтримкою та механізм синхронного руху - який відповідає за те, щоб цю підтримку ви не втрачали під час гойдання, під час зміни положень.
Геймерські крісла розробили відноосно недавно, в 90-х. Створили їх для ігор з авто-симуляторами, щоб зафіксувати положення людини під час маневрів. Для їх яскравого гоночного вигляду використовують, переважно, оббивку зі штучної шкіри або натуральної. Тоді як перші ергономічні крісла, до числа яких належить і ортопедичний сегмент - створюють для безпечної (підтримка природніх вигинів, розкриті плечі, механізм гойдання, щоб розвантажитися), комфортної (наявні регулювання під параметри людини) та продуктивної роботи з комп'ютером або письмовим столом. Переважно це тканинні, сітчасті чи комбіновані оббивки, що гарно вентилюються.
Головна характеристика ергономічного крісла - можливість змінювати положення, змінювати стиль роботи - тобто бути навпаки, динамічним, і не втрачати при цьому контроль постави. Останнім часом ергономічні крісла розвивають в бік активного сидіння (active sitting).
Спинка
Спинка ігрового крісла, як правило, є найбільш визначальною особливістю, вона крильчаста, щоб створює відчуття колиски. Однак, з точки зору людського фактору, це обмеження може змусити вас прийняти одну позу, що протягом довгих годин може потенційно зашкодити вашому здоров’ю. Ергономічні крісла дозволяють набагато більше рухатися, особливо верхня частина тіла, а для великих людей ігрове крісло може бути незручним обмеженням.
Сидіння та край сидіння
Як і спинка, ігрове сидіння має форму ковша з піднятими краями, що затягує користувача в крісло, як у гоночному автомобілі. Знову ж таки, це додає досвіду, але є контрпродуктивним з точки зору ергономіки. Хоча це може бути не набагато гіршим, ніж бюджетне офісне крісло, офісні крісла середньої та високої якості найчастіше мають плоске сидіння з водоспадним краєм. Тут передні краї крісла трохи загнуті вниз, така конструкція зменшує тиск на задню частину стегон і коліна, підвищуючи комфорт і підтримку, а також покращуючи циркуляцію крові в нижніх кінцівках. Ця конструктивна особливість важлива, коли мова йде про подовжені години сидіння, і хороший ергономічний стілець перевершує більшість ігрових стільців.
Підголівник
Багато ігрових крісел оснащено фіксованим підголівником, подовженою спинкою крісла, щоб утримувати вашу голову, зі знімною подушкою. Це насправді краще, ніж багато офісних крісел середнього та низького класу, які взагалі не мають підголівників. Проте, коли ви починаєте дивитися на якісні дизайни офісних крісел, регульований підголівник, як правило, є поширеним і набагато кращим за фіксований, що дозволяє вам ідеально адаптувати положення до ваших потреб.
Поперекова опора
Поперекові подушки є звичайними для багатьох ігрових крісел, пропонуючи регульовану по висоті поперекову підтримку, що робить їх трохи кращими в цьому розділі, ніж бюджетні офісні крісла. Однак офісні крісла вищого класу з вбудованими регульованими поперековими опорами набагато кращі, сформовані відповідно до контурів, необхідних для здорової постави.
Рівень нахилу
Нам усім казали сидіти прямо в школі, але дослідження показують, що певний рівень нахилу під час сидіння чинить менший тиск на диски, важлива інформація, якщо ви схильні до болю в спині. Більшість ігрових крісел мають високий рівень нахилу, деякі аж на 180 градусів, перетворюючи їх на своєрідне ліжко. Багато стандартних офісних крісел не пропонують такий же рівень нахилу, що робить ігрові крісла набагато більш універсальними в цьому відношенні. Проте варіанти сидіння преміум-класу дозволяють більш прийнятний кут нахилу, і хоча вони можуть не дозволяти повних 180 градусів, вони, безумовно, дозволяють зменшити навантаження на вашу спину, не оптимізуючи продуктивність або продуктивність.
Ми щиро радіємо, коли дорослим маленьким обирають якісні крісла під параметри та стиль роботи, задачі. Адже крісло...
Як зрозуміти, що сітчасте крісло буде зручним, від чого залежить якість матеріалу, на які характеристики і...
Про тренди комерційного дизайну та кращих виробників офісних меблів і ергономічних крісел на NeoCon 2025 + Chacago...
Працівників турбує свій комфорт та якість місця. Отже - це має турбувати і роботодавця, який зацікавлений в...
З 20 по 22 травня Тиждень дизайну Клеркенвелла (CDW) повернувся до Лондона з наймасштабнішою програмою за історію...
Чи завжди потрібна ергономіка - розповідаємо на прикладах з життя. А також: які види крісел керівника існують, що...